Katarína Rozkošová

Katarína Rozkošová

člen súboru od roku 2015

Katarína Rozkošová pochádza z Bardejova. O divadlo sa začala zaujímať už počas gymnázia, venovala sa prednesu ako aj autorskému písaniu. Od útleho veku sa tiež venovala folklóru. V roku 2017 úspešne ukončila štúdium herectva na Akadémii umení v Banskej Bystrici. V rámci študentských predstavení stvárnila pod pedagogickým vedením doc. Jána Přeučila a Mgr.art. Tomáša Tomkuljaka rôznorodé postavy. V bakalárskej inscenácii Petra Karvaša „Zadný vchod“ stvárnila Lady Elisabeth Hendersonovú pod pedagogickým vedením prof. Ljuboslava Majeru.
Členkou umeleckého súboru Divadla J. G. Tajovského sa stala v septembri 2015. Na doskách zvolenského divadla sa uviedla postavou HANY v Nvotovej hre Zajatec vlastného príbehu. Zaujala presným, sústredeným a citlivým hereckým výkonom. Tiež speváckou interpretáciou songov, pričom jej sýty hlas znie aj v rozprávke Smelý Zajko a veselohre Charleyho teta. V hre Denník Anny Frankovej stvárnila Anninu sestru MARGOT. Tichá a poslušná MARGOT je protipólom hravej a nespratnej Anny, počas hry však komunikuje silný obraz potláčaného vnútorného utrpenia. Neskôr herečka stvárnila v tejto inscenácii aj postavu ANNY FRANKOVEJ, ktorej prepožičala punc rebelantstva a dôveryhodnosti. Silný emočný vklad vložila do postavy BETY BRTÁŇOVEJ v dráme Beta, kde si? zo slovenského ľudového prostredia. Komediálny talent ukázala ako Fínka UTA v čiernej komédii Drexlerovci. V muzikáli Balada pre banditu sprítomnila slovom, tancom i emóciami nabitým spevom drámu ERŽIKY, životnej lásky Nikolu Šuhaja.

Katarína Rozkošová vníma intenzívne divadlo a jeho čaro:
„Javisko je priestor, ktorý má v sebe neskutočnú moc. Ak sa naň postavíte, pocítite neopísateľné čaro, ktorým je naplnené. Buď vás jeho sila očarí a vy ho necháte prechádzať ďalej, alebo sa u vás zakotví natoľko, že na ten pocit, ktorý vo vás vyvolalo, už nikdy nedokážete zabudnúť a začnete ním žiť. Pre mňa a môj život platí tá druhá časť. Je pre mňa fascinujúce, s koľkými farbami, ktoré nám divadlo ponúka, sa môžem „hrať“ a koľko ich môžem využiť a pracovať s nimi, aby som dokázala z „neživého“ vytvoriť „živé“. Postavu napísal autor na papier a vy máte možnosť dať jej živú podobu. Dať jej realitu, vlastný život, aj keď len na istý okamih. Žiť jej myšlienkami, starosťami, problémami, ale tiež jej radosťami a šťastím. Herecké umenie nám ponúka obrovskú škálu možnosti tvoriť a hrať sa. Neviem si predstaviť, aby som sa dokázala venovať niečomu inému. Divadlo ma napĺňa, nielen ako študentku herectva, ale najmä ako človeka. Človeka, s vlastnými slzami a vlastným úsmevom. ĎAKUJEM za každý priestor a každú možnosť pokračovať v ceste, ktorú som si zvolila a do ktorej som sa zamilovala na celý život.“


Inscenácie
Postavy
PASCA NA MYŠI MOLLIE RALSTONOVÁ
BALADA PRE BANDITU ERŽIKA
DREXLEROVCI UTA
ŠKOLA ZÁKLAD ŽIVOTA ANIČKA PAŽÍTKOVÁ, správne dievča
SMELÝ ZAJKO ZAJKUĽA, SOVA
DENNÍK ANNY FRANKOVEJ MARGOT FRANKOVÁ /ANNA FRANKOVÁ
CHARLEYHO TETA KITTY VERDUNOVÁ
POLEPETKO PLETANA